Ca sponsor

Persoană juridică

1. Prevederea

Codul Fiscal în art. 25, alin. 4, lit.i prevede anumite facilităţi fiscale pentru persoanele juridice care contribuie financiar prin sponsorizări.

2. Ce este prevederea

Sponsorizările nu sunt considerate cheltuieli deductibile, deci nu micşorează baza de calcul. Avantajul constă în faptul că, dacă respectă cele 2 condiţii cumulative (cel mult egal cu 0,5% din cifra de afaceri şi cel mult egal cu 20 la sută din impozitul pe profit datorat), ele se scad direct din impozit. În felul acesta, respectiva sponsorizare este suportată de către stat.

Codul Fiscal în art. 25, alin. 4, lit.:

”​i) cheltuielile de sponsorizare şi/sau mecenat şi cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cei care acordă burse private, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre următoarele:
1. valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; pentru situaţiile în care reglementările contabile aplicabile nu definesc indicatorul cifra de afaceri, această limită se determină potrivit normelor;
2. valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.
Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reportează în următorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua în ordinea înregistrării acestora, în aceleaşi condiţii, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit.​”

3. Cine poate beneficia

  • persoane juridice române pentru profit obţinut în ţară sau afară;
  • persoane juridice străine pentru profitul obţinut pe teritoriul României.

Astfel:

  • Persoane juridice române ce obţin profit din orice sursă internă sau externă
  • Persoane juridice străine ce obţin profit din activităţile sediului permanent aflat pe teritoriul României
  • Persoane juridice străine ce obţin profit din proprietăţi imobiliare în România
  • Persoane juridice străine asociate cu persoane nerezidente pentru partea din profit realizat în România de către respectiva asociaţie fără personalitate juridică.
  • persoane juridice române asociate cu persoane rezidente pentru partea din profit realizat de către respectiva asociaţie fără personalitate juridică în România sau în străinătate

4. Care este modalitatea

Paşi:

  1. solicită draft-ul contractului de sponsorizare la adresa office@adra.ro;
  2. încheierea contractului de sponsorizare, conform legii, între ADRA România şi sponsorul persoana juridică;
  3. înregistrarea şi operarea sponsorizării în contabilitatea sponsorului;
  4. calcularea impozitului şi scăderea sponsorizării din suma datorată ca impozit, trimestrial, regularizarea făcându-se la sfârşitul anului.

5. De ce este bine

  • Sponsorizarea este suportată de către stat, fiind scăzută direct din impozitul datorat. Puteţi astfel decide ce vreţi să se facă cu o parte din banii datoraţi statului.  Sunt bani publici, deci nu vă costă!
  • Beneficiaţi de deduceri fiscale conform prevederilor legii.
  • Procedura este transparentă. Firma deţine controlul fondurilor.
  • Imaginea firmei beneficiază de promovare pozitivă în rândul comunităţii în care ADRA Romania îşi desfăşoară activitatea.
  • Dacă societatea comercială nu a avut profit, aceasta poate sa apeleze la creditul fiscal. Aceasta îi permite să realizeze sponsorizari chiar dacă nu obține profit în anul respectiv, suma fiind acoperiă de un credit fiscal disponibil pe o perioadă de șapte ani. Pe măsură ce situația companiei se îmbunătățește, firma își poate deduce din impozitul pe profit viitor sponsorizările realizate în anii precedenți și acumulate în creditul fiscal.

 

Decide azi să faci o schimbare!

Schimbă o viață și vei schimba lumea!

Privacy Policy Settings