„Ferestre Spre Viitor” este o continuare a proiectelor „Vreau la Școală” și „Vis de Copil”,
născut din dorința de a menține legătura cu beneficiarii și familiile acestora pe parcursul întreguluian școlar (Septembrie-Iunie).
Într-o perioadă în care copiii sunt tot mai expuși izolării, dependenței de tehnologie și lipsei de modele sănătoase, este nevoie de spații sigure și prietenoase unde să se poată dezvolta armonios.
Proiectul își propune să răspundă acestei nevoi prin activități educative, recreative și de sprijin emoțional dedicate copiilor din clasele I–VIII.
Scopul proiectului:
Oferirea unui cadru sigur și plăcut în care copiii să își dezvolte caracterul, talentele și abilitățile sociale, să se bucure de apartenență la o comunitate și să primească sprijin în parcursul lor educațional și personal.
Obiective specifice:
1. Dezvoltare personală și caracter: sprijinirea copiilor în formarea unor valori sănătoase, a încrederii în sine și a respectului reciproc.
2. Descoperirea și cultivarea talentelor: prin ateliere practice și activități creative.
3. Învățare prin joc și colaborare: stimularea spiritului de echipă, a empatiei și a creativității.
4. Sprijin și incluziune: oferirea unui mediu unde fiecare copil se simte acceptat și valorizat.
5. Promovarea unui stil de viață sănătos: prin integrarea unei gustări calde și a activităților cu caracter educativ și recreativ.
Grup țintă / Beneficiari:
• Beneficiari direcți: copiii din proiectele ADRA ‘Vreau la Școală’ și ‘Vis de Copil’
• Beneficiari adiționali: părinții sau bunicii copiilor prin consiliere și discuții interactive oferite concomitent cu programul copiilor.
Structura întâlnirilor:
Întâlnirile au loc o dată pe lună, în ultima duminică a lunii, pe o durată de două ore și includ:
1. Activitate în plen – un moment comun introductiv (prezentare, poveste motivațională, activitate de cunoaștere); Se urmărește o temă a anului, cu caracter spiritual, din care copiii pot învăța valori precum: dragostea, iertarea, bunătatea, moralitatea, altruismul etc.
2. Ateliere tematice – activități practice, creative sau educative (artă, lectură, dezvoltare personală, știință, sport, vizitarea unor obiective etc.).
3. Jocuri interactive – pentru dezvoltarea spiritului de echipă și a abilităților sociale.
4. Gustare caldă – timp de relaxare și socializare într-un cadru prietenos.
5. Întâlnirea părinților – concomitent, dar într-un spațiu separat, părinții au parte de consiliere conferită de personal de specialitate (pastor, psiholog, personal medical)
Activități principale ale proiectului:
• Organizarea lunară a întâlnirilor conform structurii stabilite.
• Implicarea voluntarilor și a invitaților în coordonarea atelierelor.
• Pregătirea logistică: materiale pentru ateliere, spațiu sigur și prietenos, resurse pentru gustarea caldă.
• Monitorizarea și evaluarea progresului copiilor (feedback, observație, implicare activă)