Caută
Close this search box.

Campania ADRA ”E treaba ta!” continuă

Clipul campaniei E TREABA TA!

IMG_6844În data de 16 martie 2015, Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere şi Ajutor – ADRA România a lansat proiectul „E treaba ta!” – campanie de informare și conştientizare asupra fenomenului violenţei în familie, în judeţul Vrancea.

În perioada 22 octombrie – 19 decembrie 2014, ADRA România a participat la concursul de proiecte de responsabilitate socială Teimplici.ro, editia 2014, organizat de Telekom Romania şi a fost aleasă printre cei 10 câştigători. Concursul a adunat 180 de proiecte, înscrise în 12 arii de activitate, ADRA România înscriindu-se în aria “Protejarea copiilor, vârstnicilor şi a victimelor violenţelor”. Ca şi parteneri în acest proiect, au fost Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Vrancea şi Asociaţia Anais, postul local de televiziune Atlas TV, Speranţa TV, Radio Vocea Speranţei, Editura Viaţă şi Sănătate şi Revista Semnele Timpului.

Proiectul este încă în derulare şi se va finaliza la sfârşitul lunii august. Până la acest moment, s-a atins cea mai mare parte din indicatorii propuşi.

Rezultatele obţinute până în prezent sunt următoarele:

  • Au fost distribuite materiale informative (flyere, pliante, afişe);
  • Au fost distribuite ghiduri pentru situaţiile de violenţă în familie;
  • Au fost semnate 18 parteneriate publice şi private (cu primării din 16 localităţi, Asociaţia Anais şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Vrancea);
  • Au fost instruite 147 persoane (target depăşit cu 67 persoane) în cadrul sesiunilor de training, participanţi unici, din 16 localităţi;
  • Au fost consiliate victime ale violenţei în familie atât faţă în faţă, cât şi telefonic; deși campania a fost una locală (în jud. Vrancea), prin difuzarea clipului campaniei şi pe o televiziune naţională (Speranţa TV), au existat solicitări de consiliere din toată țara;
  • A fost realizat un clip pentru această campanie, care a fost difuzat atât pe postul local de televiziune, Atlas TV, cât şi pe postul naţional Speranţa TV;
  • Au fost postate informaţii specifice campaniei şi din materialele informative pe pagina de Facebook a asociaţiei Violenţa domestică şi s-a discutat cu persoane în mediul online atât prin comentarii publice, cât şi prin mesaje private.

Flyer (1)În cadrul sesiunilor de training, s-a discutat despre necesitatea înfiinţării unui adăpost zonal care să preia cazurile de abuz domestic. Alte subiecte aduse în discuţie au fost legate de măsurile de sancţiune în cazul încălcării unui ordin de protecţie, consilierea pentru agresori, consilierea victimelor pentru susţinerea plecării de acasă. În mai multe întâlniri de training s-a atins subiectul copiilor ce au nevoie de a fi îndrumaţi în a stabili relaţii sanogene cu ceilalţi.

Flyer2 (1)“Acestă campanie este una importantă pentru ADRA România, atât prin contactul direct cu autorităţile locale din judeţul Vrancea, cât şi prin lucrul direct cu victimele. Am înteles că, deşi victimele de aici nu sunt foarte vizibile sau nu sunt recunoscute, ele există. Multe dintre ele nu iau decizia plecării, lipsindu-le o soluţie pe termen lung. Sunt multe victime ce sunt cunoscute la nivel local, dar care nu fac paşi oficiali pentru ieşirea din situaţia de abuz. În astfel de situaţii, intervenţia atât din partea organismelor statului, cât şi a ONG-urilor este limitată. Totuşi, am învăţat pe parcursul acestei perioade că doar intervenţia interorganizaţională poate da rezultate. Apreciem deschiderea partenerilor noştri locali, precum şi încrederea pe care ne-au acordat-o victimele. În tot acest timp, am prezentat disponibilitatea noastră de a face preluări în adăpostul din Bucureşti, dar o astfel de soluţie, plecarea din judeţ, nu este deloc simplă. Desfăşurarea acestei campanii ne-a ajutat să facem primii paşi în cunoaşterea acestui fenomen la nivel zonal şi ne dorim să facem mai multe pe viitor pentru victimele de aici”, a declarat coordonatoarea campaniei, Psihoterapeut Alina Bordas-Mohorea.

ADRA România urmăreşte îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru cei aflați în nevoie şi investeşte în potenţialul oamenilor, prin iniţiative de dezvoltare comunitară, axându-se pe cinci direcţii principale, una dintre ele fiind lupta împotriva violenței în familie. Această campanie face parte din strategia generală a Asociaţiei ADRA România de implicare în domeniul violenţei în familie şi de extindere a serviciilor specializate oferite acestei categorii de beneficiari.

În perioada 2009 – 2015 ADRA România a avut peste 500 de beneficiari găzduiți plus încă 500 de beneficiari asistați, dar care nu au primit găzduire. Prin serviciile oferite în cadrul campaniei «E treaba ta!», ADRA România dorește ca beneficiarii acesteia să poată avea parte de un nou start, iar viața familiilor lor să poată fi îmbunătățită.

ADRA România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings

Translate